“Великият Гетсби” от Ф.Скот Фицджералд

Здравейте, мили четящи хора!

You can check my English review here – https://www.goodreads.com/review/show/3620762288

“Великият Гетсби” е книгата, която избрахме да четем в книжния ни клуб #книжнипътешественици. За моя радост имах копие на книгата вкъщи, макар и да е доста старо издание. Важно е съдържанието все пак. Прочетох историята доста бързо за ден – обемът е малък. Останах със смесени чувства, по-скоро положителни и дадох 3.5 звезди в Goodreads. Радвам се, че добавих поредната т.нар. класика към списъка ми с прочетени книги.

Виждаме случващото се през очите на съседа на г-дин Гетсби – Ник Карауей. Джей Гетсби е богаташ който живее на Лонг Айлънд и има огромно имение, в което вдига шумни купони. Оказва се, че с братовчедката на Ник, Дейзи, са имали връзка. Сега тя е женена и има дете, но това не спира Джей да се опита да си я върне. Разбира се, нещата са доста объркани като чувствах някакво съжаление към г-дин Гетсби. За мен имаше някои излишни сцени, които ми вървяха доста мудно, но пък доста дълго мислех над книгата.

Допадна ми персонажа на Ник, който все пак имаше някакво чувство за справедливост. Оцених факта, че въпреки всичко той остана верен приятел на Гетсби до самия край на книгата. Дейзи ми беше леко простовата и доста голяма материалистка. Образът й не ми допадна въобще. Нейният неверен съпруг, който се сети да ревнува малко тип след дъжд качулка беше също дразнещ, но не колкото любовницата му. Е, тя си го отнесе накрая. Никой не заслужава такъв край, но пък ако се замислим всичко беше един низ от събития. Ако те нямаха афера, Дейзи нямаше да ревнува и щеше да има по-стабилен брак и да не търси изход от него. Също така любовницата нямаше да се скара с мъжа си и да изтича навън. А, може би нямаше въобще цялата компания да е в града този ден. Колко много въпросителни.

Джей Гетсби е човек, на който всички завиждат. Заради парите разбира се. Но, зад скритата му от богатство персона се крие раним и чувствителен човек. Чувствата му към Дейзи определено го поддават и ние виждаме колко човечен може да е той. Но, същите тези чувства може да предизвикат и пожар в душата му. Още в началото усетих леката меланхолия на героя му и ми стана една идея по-симпатичен. Това обаче не ми пречи да съдя нелегалните му действия и всичките избълвани от него лъжи относно миналото му. Определено е много цветен и различен образ. Книгата си заслужава да се прочете.

One thought on ““Великият Гетсби” от Ф.Скот Фицджералд

  1. На моменти мненията ни напълно си пасват по отношение на романа, нямам търпение да го обсъдим на следващата сбирка на клуба! 💚

    Like

Leave a comment