“Терапията” от Себастиян Фитцек

Здравейте, мили четящи хора!

Днес ще Ви говоря за една от най-новите книги в каталога на издателство Бениториал, на които благодаря за предоставеното копие. Доктор Виктор Ларенц е уважаван психиатър с години опит. Всичко в живота му изглежда добре докато дъщеря му не се разболява от мистериозно заболяване, а после изчезва. Четири години по-късно момичето все още го няма, а Виктор е все така погълнат от скръб и заминава за остров Паркум, където търси спокойствие. На прага му се появява жена, която е писателка и страда от шизофрения. Историите, които разказва обаче привличат вниманието му. Възможно ли е тя да знае какво се е случило с детето му.

Книгата е доста интересна и определено ти държи интереса до последната страница. Аз лично я прочетох за два дни. Главите са кратки и четем за Виктор днес, но и за Виктор няколко дни по-рано и се опитваме да разберем как е стигнал до положението, в което е. За него като цяло по-скоро ме беше жал. Бях изненадана от крайното развитите, защото автора доста добре ни пързаля до последно. През по-голямата част от времето стоях объркана, защото нищо не ми звучеше правдоподобно, за да си изградя някаква теория. За това и се оставих повествованието да ме води и да ми даде своите отговори.

Харесвам творчеството на автора и книгите му винаги са ме държали в напрежение. Допадна ми как острова, на който е Виктор беше перфектния фон за мрака, който крие в главата си. Доволна съм и от края. Мисля, че е чудесен. Напоследък темата за психичното здраве ми е на дневен ред и тук ми беше доста интересно да надникна зад кулисите на две доста сериозни такива. Книгата със сигурност би се харесала на феновете на жанра, а аз горещо я препоръчвам.

Leave a comment